درس فیزیک
مشاوره رایگان کنکور
مشاوره و برنامه ریزی رایگان کنکور
درباره وبلاگ


كنكور واقعه ي مهمي در زندگي خيلي ازماهاست و يه جورايي سرنوشتمون رو تعيين ميكنه ميزان زحمتي كه شخص توي يك سال ميكشه كم و كيف يك عمر زندگي اون رو رقم ميزنه اما فقط زحمت كشيدن و درس خوندن نيست كه مهمه بلكه روش درس خوندن هم پراهميته كنكور راهي بود كه ما طي كرديم . توي اين راه كوله باري از تجربه جمع كرديم كه دوست داريم تجربه هامون چراغي هرچند كوچيك باشه براي راه شما ... حتما شنيديد كه ميگن هركس ازتجربه هاي ديگران استفاده نكنه محكوم به تجربه است نظرات شما انگيزه اي براي ادامه ي راه ماست . پس لطفا ما رو از نظرات خوبتون محروم نكنيد.
دو شنبه 25 مهر 1390برچسب:, :: 11:6 :: نويسنده : مدیریت

جایگاه درس فیزیک و روش‌های مطالعه‌ی آن

بی‌شک درس فیزیک یکی از مهم‌ترین درس‌های کنکور و در رشته‌ی ریاضی پُرامتیازترین آن‌هاست. (امتیاز درس فیزیک ۴۰۵، دیفرانسیل۳۲۴، ریاضیات گسسته ۱۶۸، شیمی ۲۱۰، ادبیات ۱۰۰، معارف ۷۵، عربی ۵۰ و زبان ۵۰ است.) در رشته‌ی ریاضی، این درس ۲۶% و در رشته‌ی تجربی ۱۵% کل امتیازات را به خود اختصاص داده است. به دلیل امتیاز بالا و اهمیت آن در موفقیت در کنکور باید در تعیین ساعات مطالعه و تمرین، حساب ویژه‌ای برای آن باز کنید. در صورتی که امتیاز خوبی از این درس بگیرید، در کنکور موفق می‌شوید.
نتایجی که داوطلبان در این درس داشته‌اند، شگفت‌انگیز است! از تعداد ۱۷۲۵۷۶ نفر شرکت‌کننده در رشته‌ی ریاضی سال ۸۹، فقط ۳۸۲۸ نفر (کم‌تر از ۲/۲ % از شرکت‌کنندگان) درصد فیزیک آن‌ها بالای ۵۰% شده و حتی ۴۴۵۵۲ نفر (۸/۲۵ %) فیزیک را منفی زده‌اند! در رشته‌ی تجربی، نمره‌ها و درصدها از این هم کم‌تر است. فکر می‌کنید علت چیست و چگونه می‌توان به این مشکل غلبه کرد؟
توصیه‌ی من این است: فیزیک را مفهومی یاد بگیرید. به جای حفظ نکات و فرمول‌های غیر لازم، روش‌های حل مسئله را یاد بگیرید. برای شروع مطالعه، در کنار جزوه‌ی معلم یا هر منبع آموزشی دیگر، حتماً مطالعه‌ی متن کتاب درسی و حل مثال‌ها و تمرین‌های آخر فصل کتاب درسی را سرلوحه‌ی کار خود قرار دهید.
باید بدانید که تعداد سؤالات فیزیک نامحدودند ولی تیپ‌های موجود برای هر مبحث محدود هستند. مفاهیم مرتبط با هر تیپ و روش‌های حل مربوط به آن را کاملاً یاد بگیرید. در شروع مطالعه صبور باشید. برای هر تیپ، تمرین زیادی حل کنید. بدانید که میزان موفقیت شما بستگی به حجم تمرین شما دارد. بدانید که حتی اگر به مفاهیم فیزیک مسلط شدید و روش‌ها را یاد گرفتید، ممکن است به دلیل ضعفی که در محاسبات ریاضی دارید نتوانید از عهده‌ی حل مسئله برآیید؛ پس توصیه می‌کنم تا فرصت باقی است، در قسمت‌هایی از ریاضیات که در حل مسائل فیزیک کاربرد بیش‌تری دارند (مثل برآیند و تفاضل بردارها، تجزیه‌ی بردار به دو مؤلفه، رابطه‌ی فیثاغورث، حل مثلث، روابط مثلثاتی) مطالعه و تمرین داشته باشید. موفق باشید.

خسرو ارغوانی‌فرد



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





پيوندها


ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:
 

بازدید امروز : 68
بازدید دیروز : 10
بازدید هفته : 164
بازدید ماه : 324
بازدید کل : 92057
تعداد مطالب : 25
تعداد نظرات : 12
تعداد آنلاین : 1